torsdag 29 april 2010

Bröllopsbestyr

Tillbaka från en underbar, kort vistelse i den östgötska skärgården. Imorgon är jag ledig och ska gå till frisören och göra slingor innan vi får besök kommer från Stockholm för att fira Valborg och 1 maj. Jag hoppas på lika fint väder som det varit här idag. När jag körde upp på garageuppfarten visade termometern +19 grader och jag var lycklig över att våren är här!!!
Jag går i bröllopstankar, idag har vi beställt lite dekorationer till festen och pratat hur vi vill ha det på festborden. Gud, så svårt det är! Pioner är i alla fall den huvudsakliga blomman och temat genom bröllopet och vad skulle kunna gå fel då?????
Den underbara tjejen Pia på Pias Botaniska här i min stad ska göra min bröllopsbukett och det känns som att hon är den perfekta för uppdraget, hon är så lyhörd, fantasirik och påhittig, så där kommer säkert inte heller något gå fel.
Titta bara på dessa bilder från hennes lilla butik (lånade från hennes hemsida) som är väl värd ett besök om du någonsin kommer till Norrköping. Hon säljer både inredning och blommor och man blir glad av att bara gå förbi hennes lilla täppa!

Men på sin bröllopsdag vill man ju att precis ALLT ska vara som man har tänkt sig. Jag tror allt att jag börjar bli lite nervös...

Nu måste jag kolla vidare efter Bröllopstårta!

7 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Härligt! Här kan du förresten läsa om mitt bröllop http://smilebloggar.blogspot.com/2009/02/new-york-new-york.html

a piece of happiness sa...

Helt underbara pioner.
Pioner och ranunklar är mina absoluta favoriter.

LiseLotte

Johi sa...

Vi kör på pioner här med. ska blanda rosor och pioner i min bukett. Tänkte ha till bordsdekoration med men det blir rätt dyrt. Pioner ligger på runt 50 kr st... Kul att läsa om din planering, här är det mesta klart, två veckor kvar! Kram

Tigris Predikantan sa...

Absolut fina pioner!
:)

vitagavlar.blogspot.com sa...

Så fina blommor! Så roligt med planering! Jag vill se massor av bilder sen! Lova det!
Kram!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Underbart att planera sitt bröllop! Perfekt sedan om även bröllopet blir underbart...

Tänker ofta på hur roligt det var med själva planeringen då det där halvåret för 9 år sedan! Gifte oss mitt i vintern, och jag gör som min vän s.m.i.l.e och länkar till mitt bröllopsinlägg:
http://mammanihuset.blogspot.com/2008/12/imorgon-r-det-dags-fr-det-hr-eftersom.html


Kram och lycka till med allt!

Camilla sa...

Pioner! Mmm. Underbara!

Tack för tipset om den lilla butiken. Dit måste jag ta mig nångång!