fredag 23 april 2010

Gammaldags trädgård

Vi håller på att bygga upp vår trädgård som mer eller mindre såg ut som en djungel när vi flyttade in! I sommar har vi bott här i 3 år och nu börjar det likna något;-). Jag drömmer om en gammaldags trädgård med lite skärgårdskänsla, dvs en blandning av maritimt och lantligt...det skulle passa utmärkt med tanke på att vi bor bara 250 meter från Lindöfjärden och havet.

Jag drömmer om Doftpioner, Löjtnantshjärtan, Lupiner, Syréner och Stockrosor....


Jag hoppas att det kommer att bli verklighet i sommar...

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Kan meddela att det vräker ner snö hos mig... Ingen idé att drömma trädgårdsdrömmar här inte.

s.m.i.l.e sa...

Jag drömmer också...

Vårruset kom av sig lite här när vi fick oväntad snö häromdagen. Fast tackålov så försvann det lika fort som det kom. Det hann aldrig lägga sig. Nu håller jag tummarna extra hårt att det inte kommer nån mer snö på denna sidan midsommar.

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jag drömmer om en ganska stram/modern trädgård (passar bäst till huset) som är hyffsat underhållsfri så att jag kan lägga mer tid på kryddträdgåren... Älskar trädgårdsarbete men det skall vara frivilligt!
Hoppas dina drömmar slår in! Har ni fått någon snö? Här på västkusten är det svinkallt med snålblåst men snöfritt!
Kram Lisa