lördag 10 april 2010

Tallrikar

Förr tyckte jag inte alls om porslin som hade mönster på sig. Helst skulle allt vara vitt men jag sträckte mig så långt så att vi har limegrönt och olivgrönt porslin från Höganäs i våra skåp.
Nu älskar jag porslin som har blommor och andra fina "krusiduller" på sig, det får absolut inte se pråligt och färgsprakande ut, utan bara påminna om mormors saftkalas om somrarna...när jag tänker på det så saknar jag verkligen min gamla mormor...

Den här bilden från Isabella Smith är så fantastisk och jag skulle VERKLIGEN kunna tänka mig några sådana här tallrikar!

Om jag har tur så har min kära pappa tills imorgon hunnit borra hål i tre gamla tallrikar från Gustavsberg som jag hittade på mina föräldrars magasin i eftermiddags. Då ska jag i så fall visa er någonting som jag tror kan bli hur läckert som helst! Så håll utkick!

Ikväll ser jag fram emot ytterligare ett avsnitt i Milleniumserien!

Kram!

2 kommentarer:

Lena sa...

Vad spänande! Hoppas du ska visa hur man gör ett kakfat för det skulle jag vilja ha tips på ;)
Trycket blev förresten kanon!!!
Kram

Limetwig sa...

Spännande... Jättefina örhängen. Himla fin blogg du har och trycken du gör är super!
Ha det bäst! Åse