fredag 2 april 2010

Påskfika

Idag har mina föräldrar varit här på påskfika. Vi åt en RIKTIGT kladdig kladdkaka och det var himmelskt!
På bordet stod denna dekoration gjord av flera låtsasägg och två riktiga äggskal som jag sköljt ur, stoppat lite blött hushållspapper i (ska egentligen vara blöt oasis men man tager vad man haver ;-) sen stuckit i några små utslagna björkkvistar och slutligen lagt lite grönt "trassel" över. Superenkelt och väldigt effektfullt! Tillsammans med lite fjädrar och några chokaldägg känns det riktigt påskigt OCH vårigt!
Förövrigt hittade jag flera fina formar att gjuta betong i på Panduro, jag visar er när betongen är torr.....
Kramar!

1 kommentar:

vitagavlar.blogspot.com sa...

Du är så påhittig! Måste nog härmas! Det var jättefint, jag gillar enkla fina pyssel...
Kram Lisa