onsdag 21 april 2010

Kakfat

Jag blev SÅ inspirerad av ett inlägg som fanns på bloggen ELLAS INSPIRATION för ett par veckor sedan och några denna vecka där hon visade hemmagjorda kakfat och jag tänkte att jag bara måste prova att göra ett själv!

Skrev här på bloggen för ett tag sedan att jag hittat några gamla tallrikar att borra hål i och här är nu mitt fina hemmagjorda kakfat! Jag tror inte att jag ska ha det som kakfat utan istället ha det som "smyckesfat" i min walk-in closet. Det här var verkligen roligt och jag lovar att jag från nu och framåt kommer att handla många gamla fat, tallrikar och koppar på loppis!

Tänkte även berätta hur jag gjorde. Hålen borrade jag med ett glasborr från Clas Ohlsson (tejpa ett kryss med maskeringstejp där du ska borra, då är risken att tallriken spricker mindre). Sedan sågade jag av en lagom lång gängstång och satte fast tallrikarna med hjälp av passande mutter och bricka på båda sidorna av tallrikarna. Högst upp tänkte jag sätta en finare knopp, typ en dörrknopp, men just nu får en av Aarons flörtkulor agera knopp. Och ja, det var ganska lätt.

Ha det gott!

Stor KRAM!!!!!

9 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Superfint! Tack för att du berättar hur du gjort.
kram Annika

Camilla sa...

Men vilket fint fat!! Hmm..undrar om jag både hinner tillverka fat och baka inför stundande kalas!?
Blev onekligen inspirerad.
Camilla

Noamaja sa...

Oh, så fint! Har den servisen efter min gammelmormor faktiskt!

Kul att hitta hit till din fina blogg! Skall titta runt lite mer nu:-)

Vänligen
A

Anna sa...

Jättefint! Får nog gå på loppisjakt i helgen :)

Lena sa...

Vad FINT det blev! Ska absolut prova att göra ett sånt.Bra att du skrev hur du gjorde!
Kram

Unknown sa...

Hej Jenny!
Kakfatet blev jättefint! =)

Jag ska försöka mig på ett sådant jag också!

Men jag undrar bara.. Hur sitter den understa tallriken fast?
Att göra hål i den och sätta en mutter på undersidan verkar galet :S

Då borde den ju tippa?


MVH Hanna Andersson

Ellas Inspiration sa...

Åh så fint det blev!! Kul att du blev inspirerad!!

Kram Karin

Gottegrisen sa...

Vilken underbar idé. Den måste jag också förverkliga.

//Linda

Tigris Predikantan sa...

Fint! Verkar lätt ... men det beror nog på vem som gör det? *ler*