måndag 5 april 2010

Fjärilar och hjärtan

Jag har gjutit fjärilar och hjärtan i helgen. Former att gjuta i har jag köpt på Panduro.
Fjärilarna kan man ju lägga i en blomma så här men jag har tänkt att gjuta ett fågelbad och sedan gjuta fast små fjärilar i det. Hjärtana kan man ha till mycket. Kanske såga ett spår i de stora så att man kan ha dem som korthållare eller som hållare till placeringskort vid dukning med bordsplacering? De små kan man också lägga i en blomma eller kanske linda om en tunn ståltråd och fästa en "nypa" i och använda dem som tyngder i duken på utebordet i sommar? Annars kan man ju oväntat bara lägga dem i rabatten ute eller ge dem till någon man tycker om?
"Hjärtskålen" har jag gjutit i en äggkopp från Lagerhaus, som jag la i en annan vanlig plastburk som jag hade hemma, och det stora hjärtat (form från Panduro) passade ju som handen i handsken i skålen så det kan ju vara fint att ha det liggandes så bara.

Som sagt, bara fantasin sätter gränser!
Nu måste jag ta tag i den här dagen så att det händer något!
Kram!

1 kommentar:

Lena sa...

Å vad fint! Måste prova:)
Kram