söndag 2 maj 2010

Världsförälder

Aaron, mitt allt!!!


Nu har jag anmält mig till att bli världsförälder för UNICEF. Att skänka 100 kr varje månad känns så bra för det kommer att rädda många, många barn runt om i världen.

När jag tänkte på att det faktiskt kunde ha varit min lille Aaron som gick omkring där naken i leran -trött, hungrig, föräldralös, rädd och sjuk, så kände jag inget annat än ren och skär PANIK!!!

Tanken på att han inte skulle ha någonstans att ta vägen på kvällarna, ingen som gav honom en kram, ingen som bäddade ner honom på kvällen, ingen som tog hans hand, ingen som tvättade honom och ingen som hjälpte honom när han var sjuk får mig att bli illamående... Det finns inte ord för hur orättvist jag tycker att det är att barn ska behöva ha det precis just så jäkla illa! Ingen ska behöva ha det så!!!!! Ingen!!!! Alla barn ska ha rätt till kärlek, omtanke, ödmjukhet, mat, trygg sömn och god vård.

BLI VÄRLDSFÖRÄLDER DU OCKSÅ,
GÅ IN PÅ
http://www.unicef.se/!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, du har så rätt i det du skriver.
Det behövs inte många sekunder att tänka sig in i att det skulle vara ens egna barn som så har man anmält sig. Vad är 100kr??
Jag köpte saker från deras shop istället för att skicka julkort förra året, vätskeersättning mm.
Ha en underbar dag och tack snälla du för de fina kommentarerna om mina foton.
Stor Kram

helena sa...

Han har ju oss så han skulle bli väl omhändertagen lille gubben :)

s.m.i.l.e sa...

Ja, du är klok. Och du är mamma till en fantastiskt söt liten kille.

Många kramar!