tisdag 4 maj 2010

En fjäril i trädgården

I den här sockerkaksformen av silikon från Rice har jag gjutit en stor fjäril som ska ligga som dekoration i min plantering som jag håller på att anlägga. Idag placerade jag ut växterna jag köpte igår och konstaterade ganska snabbt att jag i helgen kommer behöva åka en till handelsträdgården igen. Jisses vad många plantor det kommer att gå åt!

Är det någon som kanske har förslag på vita eller rosa blommor eller marktäckande gröna växter? De får gärna lukta gott också!

I eftermiddags var vi och hämtade min vigselring, den är så fin och satt som gjuten på mitt finger! Det är ju nedrans att det är mer än 1 månad tills jag får ha den på fingret!

Kvällen kommer från och med nu att spenderas med finslipning av bröllopsmenyn. Desserten är svårast...den är ju liksom pricken över i:et!

KRAM!!!

11 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Men så smart med formen. Behövs det oljas något eller hur man nu gör. Eller släpper formen ändå?



LiseLotte

ps nyfiken man blir på ringen

s.m.i.l.e sa...

Mina tips på marktäckare (se kommentar till tidigare inlägg) är gröna, tyvärr. Inga blommor.

Men man måste vara tålmodig när man planterar. Det går åt fler plantor än man tror, men samtidigt ska man inte sätta dem för tätt. För eller senare (oftast senare, tyvärr) så har de vuxit till sig och då kanske du behöver gallra, för att du alldeles för mycket växter! Jag talar av erfarenhet... Men det hände inte på en sommar. Och inte på två. Som sagt, man måste ha tålamod. :-)

Lycka till! Det blir säkert kanonfint. Också nyfiken på ringen...

vitagavlar.blogspot.com sa...

Men åh vilken fin fjäril! Du har verkligen pejl på gjuteriet nu!

Pioner är ju fantastiska blommor som finns i olika färger och dofter! Men det har du ju redan skivit om;-)
Jag skulle kunna tänka mig Allium men de blir kanske för starkt lila i en gammaldags trädgård...? Sen vill jag ha Silverpäron!

Som marktäckare älskar jag (Jätte-)Daggkåpa! Så fina & enkla!
Alunrot finns ju i många olika varianter...
Om du vill ha sommarblommor (enl tidigare inlägg) är ju luktärtor söta & romantiska och kan klättra på ett egengjort pilflätat konstverk, det är ju något för pyssliga dig!

Jag kan verkligen inte fatta hur många lökar den förra ägaren satt ner i jorden, och RÖDA, hallå!!! Där har vi samma problem;-)!! Så många olika fäger och platser, hujeda!

Stooor kram från Lisa

Annelie Johnsson sa...

Gjuta betong är riktigt kul, här blir det flera projekt varje år, denna sommaren ska jag försöka göra lite hyllor, får väl se hur det går...

Ser fram emot att få en tjuvkik på ringen...

Kärleksallen sa...

Vilken söt fjäril!

Jag minns när min ring kom... man vill så gärna få ha den på sig! :-)

Ha en skön dag! Kramar Johanna

Johi sa...

Ljuvlig fjäril!

Här pysslas det både inne och ute inför vår stora dag. Våra ringar ligger längst in i garderoben och jag längtar som en tok! Bara en och en halv vecka kvar. Själv sitter jag med festhäftet på kvällarna, så mkt att tänka på. Kram

Lena sa...

Vilken underbar fjäril! Klipper man sönder formen eller kan man använda den fler gånger? Jag bara MÅSTE prova! vad är det för betong du använder och vart köper du den?
Kram

a piece of happiness sa...

Du har en lite award inne hos mig

LiseLotte

Anonym sa...

Hej!
Vill bara säga att jag gillar din blogg! Jag läser gärna inredningsbloggar och din är en favorit. Jag gillar att du skriver roligt, personligt men framförallt inspirerande.

Tack och hej! /E

Lindis sa...

Fint det blev!!!

Camilla sa...

Jag har en vit prästkrage, dock ej den vanliga som sprider sig hej vilt. Hittade en bild på den http://1.bp.blogspot.com/_Kb6kNu3U_Vk/SkuaIPr3mVI/AAAAAAAAAOY/_4Rs5_ao8as/S220/PICT0013.JPG
Sen älskar jag flera sorter av nejlikor, sommarnejlika (som ibland övervintrar om man har tur, fjädernejlika, backnejlika och borstnejlika. Å så många vackra rosa/röda/vita nyanser! Lycka till med din rabatt! :o)