tisdag 11 maj 2010

Tankar hos en 2,5-åring....

Aaron älskar att plocka blommor och han roar sig med att plocka allt som finns i vår trädgård Han vill att jag ska lukta och sätta dem i vatten, jag kanske har fått mig en liten trädgårdsmästare? Häromdagen sa han: Mamma, jag älskar blommor, ska vi gå ut och plocka?
Jätte-ny Aaron
Så idag pratade vi om när han var nyfödd och jag visade en bild på honom när han var alldeles jätte-ny. Först blev han väldigt förbryllad och sa: Men mamma, var är nappen och kaninen (favoritgosedjuret)?????? Kaninen bodde inte hos oss när vi tog det här fotot svarade jag, och du bodde i mammas mage innan du kom till oss, fortsatte jag.

- Vad gjorde jag där inne då? sa Aaron
- Jag vet inte riktigt, vad tror du, svarade jag.
Efter en lång tankepaus svarade han:
-Jag plockade blommor i din mage!

Så sött, jag smälte och skrev upp i minnesboken! Min lille tok-kille!

Idag har vi för övrigt planterat blommor i min nyanlagda rabatt, men jag insåg att det var mer än svårt att ta bra bilder, tyvärr. Men så här ser i alla fall min fina egen-gjutna fjäril ut bredvid nyplanterad taklök!

Ha en bra kväll!
KRAMAR!

7 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Vilken jättesöt historia! Plocka blommor i mammas mage. Jag blir alldeles hjärtevarm.

Storebror i den här familjen har aldrig varit intresserad av blommor. Lillasyster, däremot! Nu när vårblommorna började komma i kommunens rabatter, blev det många stopp på promenaderna, för hon skulle stanna och "titta på bommorna, mamma!" överallt.

Våra ljuvliga småttingar!

vitagavlar.blogspot.com sa...

Vad söt han är din lille Aaron! Barn har så roliga funderingar...
Fin plantering, måste nog själv komma loss och gjuta lite, men tiden räcker inte till för allt!
Kram lisa

Lindis sa...

Så söt han är, nu saknar jag honom ännu mera, hoppas vi ses i helgen!

a piece of happiness sa...

Fjärilen ser otroligt dyr ut om du förstår. Som du hade köpt den på någon fin affär, så fin är den.

LiseLotte

Maria sa...

Ett litet charmtroll med intressanta funderingar... Det är en stor del av charmen med barn, deras ärlighet och gränslösa tankar utan fördomar.

Ha en trevlig långhelg!
KRAM

Lena sa...

Nej men guuud så söt han är:) Bra att du skriver ner sånt, man tror att man ALDRIG ska glömma så fina berättelser men man gör tyvärr det.

Eva sa...

Så gulligt sagt av din lilla pojke! Bra att du skriver ner de gulliga orden så de finns kvar när han blir stor.
Fjärilen du har gjutit är bara så fin! Du gav mig inspiration till min egen trädgård.
Önskar dig en trevlig helg!