lördag 15 maj 2010

Rabarber

Tillbaka från Vimmerby fick jag igår kväll besök av min ena systerdotter, Mathilda 5,5 år, och hon sov kvar över natten. Så idag har jag haft god hjälp i trädgården av en liten pysslig liten tjej!

Jag har spenderat eftermiddagen med att gjuta fågelbad med hjälp av rabarberblad. Hela 4 stycken bad ligger nu på torkning i garaget. Jag hoppas att de kommer att vara tillräckligt torra imorgon kväll för att kunna vända på dem och se om jag har lyckats!!!! Hoppas, hoppas, hoppas! Bilder kommer självklart, om jag har lyckats, vill säga!

Bild från nätet


Jag tänkte också påminna er alla om att vara med i min tävling som pågår här på bloggen tills imorgon, klicka på bilden här bredvid för att komma till tävlingen.

Stor kram!

3 kommentarer:

MiA sa...

Ja, gjuta i betong är så himlans kul! Så väldans lätt kan man få helt fantastiska fina saker :)

Ha en skön helg!
MiA

vitagavlar.blogspot.com sa...

Det är så fint med gjutna rabarberblad! Hoppas de blir bra!
Kram Lisa

a piece of happiness sa...

Är det svårt?

LiseLotte