måndag 3 maj 2010

Blommor i trädgården

Idag har jag varit och köpt blommor till min plantering som jag håller på att anlägga i vår trädgård. Vi ska bara ha en plantering på hela tomten, resten blir gräsmatta för ingen av oss har varken tid, ork eller lust att spendera våra lediga dagar med att rensa ogräs! Så i den här rabatten ska jag försöka lägga ner lite extra krut så att den blir riktigt fin! Bilder utlovas när den är klar!
De här fina Dahliorna hittade jag på Plantagen, blommor är så otroligt vackra när man ser dem på nära håll. Dock blev det inga sådana för min del, jag satsar på fetbladiga stenpartiväxter blandat med blommande sommarblommor!
Nu ska jag kurrera min onda hals sedan är det bums i säng!
Stor kram!

1 kommentar:

s.m.i.l.e sa...

Marktäckande växter i rabatterna är kanon! Hasselört är fantastisk. Murgröna växer supersnabbt.
Men min trädgård är å andra sidan inte jättestor, så det är inte så mycket arbete.

Krya på dig! Ser fram emot bilder på din trädgård.