onsdag 12 maj 2010

En löpare

Om man har en massa spetsdukar som ligger och skräpar och man inte vet vad man ska göra av dem men ändå inte har mage att kasta dem (man kan ju ha ärvt dem av en gammal mormor eller farmor kanske?) så kan man ju alltid sätta sig och sy ihop dem till en sådan här löpare!Läcker och orginell, tycker jag. Vi som INTE har massor av dukar i skåpen kan ju alltid gå och köpa ett gäng på second hand för en billig penning....jag känner mig riktigt sugen, om jag ska vara ärlig...

Nu väntar några dagar i Vimmerby, så inläggen kanske inte kommer så tätt....så jag vill passa på att önska er alla en riktigt trevlig helg! Jag är SÅ glad att ni tittar in hos mig, det betyder massor!

KRAM!

5 kommentarer:

vitagavlar.blogspot.com sa...

En liknande duk har jag tänkt att knåpa ihop... Jag fyndar alltid massa små spetsdukar på Loppis, främst till tavlor, men en stor duk är inte fel, tänk vad fint i trädgården till sommaren, om den kommer någon gång?
Ha en skön semester i Småland!
Kram Lisa

a piece of happiness sa...

Loppis är ju perfekt. Otroligt fin idé.

LiseLotte

Bella sa...

Vilken kul ide!! att fynda virkade spetsdukar på loppis eller auktion är ju perfekt :)

Hoppas ni får trevlig dagar i Vimmerby!!

Kramar Bella

s.m.i.l.e sa...

Kul idé. Jag har vilda tankar på att göra ett vitt lapptäcke av gamla namnbroderade kökshanddukar. Har sett det nånstans på nätet och blev sugen.
Ett projekt som ligger på framtiden dock.

Enjoy Vimmerby! kram1

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilket bra tips!! Superfin löpare :) Jag är ju lite förtjust i virkat sedan tidigare... ingen dun idé alls ;)

Loppis is the shit :)

Ha det gott,

Kram Therese