torsdag 6 maj 2010

Ska du dansa?

Idag provade jag hela bröllopsutstyrseln med klänning, skor och hela fadderullan. Aaron tittade på mig med stora ögon och sa: Åhhhh, mamma, ska du dansa?
Han är så söt!

Många av er har frågat hur man gör med formarna när man gjuter, därför tänkte jag berätta det nu!
Om man har siliconformar (typ bakformar eller iskubsformar) är det jättelätt. Man bara penslar dem lätt med matolja innan man häller i betongen. När den har torkat är det hur lätt som helst att ta bort formen, man bara "lyfter ur" betongfiguren och använder formen om och om igen! Den fastnar absolut inte. Jag har också provat att gjuta i hårdplastformar, även då penslade jag med matolja men då var det svårare att få bort formen när betongen stelnat. Tyvärr gic den sönder, men jag var nog inte tillräckligt tålmodig! Betongen blev dock hur fin som helst!

Ha en bra kväll, KRAM!

1 kommentar:

a piece of happiness sa...

Du "går väl in dem" innan bröllopet. Så du inte får skavsår ;)


Liselotte