söndag 21 mars 2010

Vårblommor och påskris!

Helgen har vi ägnat åt att rensa och städa och fixa hemma. Jag har rensat ut de flesta vinterkläderna som jag senare ikväll ska lägga ut i förrådet, långt in, så jag slipper se dem på läääänge!

Vi har påskpyntat lite också för jag vill hellre ha "pynt" framme innan själva högtiden än efter. Inte så mycket gult i år utan mer vitt och rosa som är mina absoluta favoritfärger! Istället för att pynta med typiska påskblommor och annat påskpynt i form av tuppar och ägg och annat typiskt påskigt (inte riktigt min grej) så har jag i år köpt hem massor av vårblommor och skapat små arrangemang här och var. Då kan man njuta av blommorna länge!


Hoppas at ni alla har haft en bra helg och att ni kommer få en bra vecka!
Imorgon är det måndag och då väntar MÅNDAGSLISTAN!
Skriv en ni med och berätta vad ni är glada och tacksamma för just den här veckan!

Kvällen ska jag (efter att ha burit ut en massa vintergrejer) ägna åt att sy fåglar som jag har fått beställning på.
KRAMAR!!!!

1 kommentar:

vitagavlar.blogspot.com sa...

Men Gud så fint! Jag gillar riset jättemycket! Själv har jag bara hängt vita trasselägg i. Har haft mitt inne ett tag nu så det har slagit knopp! Vååååååår!!
Kram