tisdag 30 mars 2010

Påskapick

Igår var jag på så kallat "påskapick" hos en arbetskamrat och det var hur trevligt som helst! Det bjöds på kycklingsallad med rödbetor och chevreost och sen åkte ullen och alla redskap fram och det var dags för det årliga pickandet då man bearbetar ullen med små nålar och liksom "pickar" in den i olika formationer. Jag gjorde dessa små skapelser. En påskhöna med hennes värpta ägg!
Glad och munter gick jag hem därifrån och insåg att påsken faktiskr är här och nu ska vi njuta av all god mat och allt härligt godis!

Nu väntar bad för en liten pojke, sen en välbehövlig stund i soffan för mig!

Kram!

2 kommentarer:

MiA sa...

Vilket fint påskpyssel! Ljuvliga våriga färger på ägget :)

Virka är så enkelt när man kan det... Jag har klurat idag på att göra en virk-tutorial med fina bilder och så, men nu åker jag till Marocko en vecka så det får vänta tills efter dess.

Ha det gott!
MiA

s.m.i.l.e sa...

Imponerande!! Låter som en fantastisk trevlig tillställning.