tisdag 9 mars 2010

Mormors gamla byrå

Mormors gamla byrå såg inte rolig ut när jag bar ner den från magasinet hemma hos mamma & pappa. Mörk grön med ett misslyckat försök att måla den vit och så mossgröna plastknoppar till det. Så hade den nog stått i så där 25 år när jag i helgen bestämde mig för att måla om den vit.
Och titta så fin den blev! Knopparna kommer från Indiska och kostade 29,50 kr/st. Så för ett par hundralappar kan man säga att jag fick en ny byrå, det kallar jag fynd! Den står nu i mitt kontor/arbetsrum och ska fungera som förvaring för mina tryck, packmaterial, pysselgrejer och annat!
Jag är som vanligt helnöjd med resultatet!

Nu ska jag ta hand om min lille sjuke son, boken "De tre små grisarna" står på tur.

Kram!

4 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Hej!! Vilka härliga projekt du pysslat med när jag var iväg på varmare breddgrader. Superfint! Gillar speciellt din nya kökshörna. Önskar jag hade större kök...

Lindis sa...

vilken energi du verkar ha fått!!! Får nog boka in en Norrköpingstripp snart

Kärleksallen sa...

Men oj vad fin den blev!!!!
Ha en underbar dag!
Kramar Johanna

Anonym sa...

O vilken härlig blogg jag hittade in i. Hit måste jag absolut komma tillbaka och läsa och inspireras. Kram