lördag 13 mars 2010

Små färggranna fåglar!

Idag har det varit en sån där riktigt härlig, ledig dag! Solen har skinit precis hela dagen och luften har varit full av vår! Oj, oj, oj vad mycket energi man får när solen tittar fram!
Av tyget som jag var och köpte i Söderköping sydde jag dessa fåglar med ett mönster från Spool sewing. Jättelätta att sy och de blev så fina, tycker jag! Ikväll ska jag bara sy ihop deras små stjärtfjädrar så att inte stoppningen ramlar ut! Det blir ett perfekt jobb framför melodifestivalen! Jag ska sy många fler och trä en lodrät tråd genom dem, så att de hänger som på rad (otroligt bra beskrivet....inte. Foto utlovas när det är klart!) eller kanske sätta dem i en gren eller sy i en öggla i varje och hänga dem i påskriset? Ja, vi får se!

Jag hann aldrig börja med Aarons möbler, det kanske blir ett jobb för morgondagen?

Ha nu en trevlig melodifestivalskväll, det ska jag ha! Och jag håller på Anna!
KRAM!

4 kommentarer:

Karolina sa...

Vilka underbart fina små fåglar! Gillar din blogg, brukar vara inne och kika :-)
Ska på dop snart och funderar på att beställa en tavla av dig. Har du nåt förslag? Liten Stella som ska döpas!
Häls
Karolina

Karolina sa...

Tack för ditt svar på min blogg, jag beställer på din webbshop snarast :-)
Verkligen inspirerande blogg, jag lägger till den som favorit nu!
Kram, kram
K

Kärleksallen sa...

JÄTTE fina fåglar! Kan man beställa dessa som barnvagnssmycke? Du kanske inte säljer dessa alls, jätte fina iallafall!
Ha en skön söndag! Kram Johanna

vitagavlar.blogspot.com sa...

Wow vilka fina fåglar, helt underbara! Tänk om man kunde lyckas med det!? Härliga vårfärger!
Kram Lisa