torsdag 18 mars 2010

A night owl

Jag var bara tvungen att prova att sy en uggla som jag köpte ett mönster på häromdagen! Och så här blev den med de tyger jag hade hemma! Ganska knepigt att sy dit ögonen, så ska man göra mindre varianter så åker nog textil-limmet fram!

Den skulle ju vara så härlig i plysch-tyg, måste nog köpa i helgen och prova!
Nu hänger den i alla fall här på sko-skåpet och väntar på att den lilla mannen i familjen ska vakna imorgon bitti. Jag tror att han kommer att bli väldigt glad över sin nya kompis som hänger där, precis så högt upp att han kan plocka ner den själv!

Over and out!

5 kommentarer:

Mellan fyra väggar... sa...

Men oj så söt! vad roligt att hitta en idé som man brinner för:)

bea sa...

vilken fin uggla, var har du köpt det mönstret? hoppas ni får en bra fredagskväll!

Lindis sa...

Kan Aaron låta bli den där...

Laila sa...

Men den är ju bedårande! ♥ Å jag som är tokig i ugglor... ÖNskar jag kunde sy, men där går min gräns. Kanske man kan få beställa av dig?

Annika kort & gott sa...

Det var ett tag sedan detta skrevs, men blev nyfiken på vart du köpt mönstret. Ugglan är bara så söt!!!
kram Annika