tisdag 30 mars 2010

Nytt i Aarons rum

Aarons rum som det ser ut idag

Aaron kommer inom kort behöva en ny säng. Han sover fortfarande i sin spjälsäng, men med "fronten" borttagen så att det blir som en liten, liten vanlig säng. Men nu börjar den bli för smal så den här sängen från IKEA står på inköpslistan. Och då tänkte jag att man kunde passa på att måla om lite....(alltid bra att hitta ursäkter att göra om, eller hur???)Han har två vita väggar med stora färggranna djur på rad och två limegröna väggar. Tänkte måla över djuren med vit färg och måla liggande ränder i vitt och den här färgen som heter ICE och kommer från Alcro. Alltså, inte så stort jobb men ack så effektfullt! Då kan man passa på att flytta om hyllor och annat också, eftersom man har möjlighet att spackla igen hålen. Och jag SKA måla hans små stolar och bord helvita!

Här kommer lite blandade bilder på pojkrum som jag hittat på nätet som jag har som inspiration för mina tankar. Jag vill ha ett rum i limegrön, turkos och vitt (den färgskala som han har idag) och rummet ska INBJUDA TILL LEK OCH FANTASIER!!!!! För det är ju en sjövild 2,5-åring som bor där.

Kram!

4 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Härliga bilder. Tur att det är så kul att inreda barnrum, eftersom de växer så fort och behoven ständigt ändras. Tappat räkningen på hur många gånger vi gjort om i sonens rum. Men NU känns det som en lösning som kan hålla ett bra tag.

Eller tills jag blir sugen på att göra om igen...;-)

Härlig färgkombination på inspirationsbilderna. Ser fram emot att se resultatet.

vitagavlar.blogspot.com sa...

Precis de färger jag valt till Alvins rum, turkos/blå och limegrön och vitt såklart! Men han vill ha rosa, så han har numera även rosa detaljer. Så sött! Lillasysters färger var ju tänkta rött & rosa men Alvin tyckte det var såååå orättvist, hihi, 4-åringar kan vara bestämda och är det inte värre saker så!

Färgen Ice ser riktigt läcker ut, lycka till med förändringen. Sängen från IKEA var jättefin!

Det är ju så roligt att inreda barnrum! Högst upp på min önskelista står en lekstuga att inreda! Men vi får se...

Kram Lisa

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tycker att Aarons rum är finare än inspirationsbilderna... Kanske för att det är så sött med småbarnsrum. När de blir större blir det andra behov men det svåra tycker jag är att kunna rensa bort saker de har växt ifrån men har svårt att skiljas ifrån.

Kram!

Kärleksallen sa...

Jätte fint rum! Jag behöver massa inspiration till barnrum då Ossians är ganska vitt än så länge... Önskar en GLAD PÅSK! Kramar Johanna