tisdag 25 januari 2011

Retrotyger från FIX

Ni som har barn vet att det finns ett barnklädesmärke på Lindex som heter FIX, vad alla av er kanske inte vet så fanns en av deras fabriker länge i min grannstad Söderköping. Idag finns ingen syfabrik kvar, men en stor tygaffär! Där säljer de retrotyger från FIX i nyproduktion och de är alla SÅ fina!!!!! Vilken nostalgitripp från min egen barndom!
De har även en nätbutik där man kan beställa tyger, den hittar du här.

I något av de här velourtygerna ska nog jag sy en filt till vår lilla bebis så att h*n kan ha en riktigt gosig, orginell filt i sin vagn i vår! Tygerna finns i flera olika färgsättningar.
Alla bilder är tagna från Jofotex hemsida och kostar 159 kr metern.
Ha en riktigt bra kväll!

4 kommentarer:

Sarah sa...

åh vilka fina. Tack för tipset. Ha en bra dag

vitagavlar.blogspot.com sa...

Underbart! Det bruna med elefanter har jag krupit runt i en gång! Äkta 70-talist som man är;-) Kommer bli en jättefin filt, det första är nog min favorit!
Kram Lisa

Fröken K sa...

Å vilka fina tyger. Jag blir alldeles kär, och önskar att jag kunde sy.

Nazima sa...

Vilka underbara tyger!
Tack för tipset, får åka över på"roadtrip" till andra sidan Sverige(då man är västkustbo) och shopap tyger :-)