måndag 24 januari 2011

Gjuta betong

Nu kliar det i fingrarna efter vår-pyssel och speciellt sådant som man kan få dekorera sin vår- och sommarträdgård med. Ja, jag vet, det är bara januari, men man kan ju starta så smått inomhus för att sedan ha saker färdiga att placera ut här och där i trädgården när den envisa snön har smält bort...
Jag vill gjuta betong, jag började med det förra året och insåg ganska snabbt att det är jätteroligt och det går att göra SÅ mycket roliga saker, bara man släpper loss sin fantasi!
Jag ska riva fram Aarons gamla påskägg i förrådet och gjuta betong-ägg i till påsk, jag ska också försöka mig på att gjuta klot (ta en gammal plastfotboll och klipp ett lagom stort hål i, fyll med betong och låt brinna länge. Klipp sedan upp bollen och du har ett klot!) Jag ska gå på loppis och leta bra föremål som man kan ha som formar (gamla bakformar, burkar, virkade dukar att lägga i botten för att skapa fina mönster, gamla freesbees (är perfekta att gjuta "stegplattor" till trädgårdslandet eller andra spännande platser i). Ja listan kan göras hur lång som helst!

Åh, vad jag längtar, tvättstugan får nog (som vanligt) förvandlas till en verkstad i ett par dagar!!!
Visar två olika fågelbad som jag gjorde i somras. De var riktigt inbjudande för små fåglar under varma sommardagar förra sommaren!
KRAM!

2 kommentarer:

Hjärtan i livet sa...

Gjuta i betong verkar hur kul som helst, kanske ska ta och prova om tiden räcker till.
Eva

Marias Collage sa...

Vilka fina fågelbad!
Det med fjärilar är bara sååå fint!
Har ännu ej provat, men det verkar himla skoj!
Fin blogg du har, hittade dig just :)
Ha det bra, hälsar Maria