fredag 7 januari 2011

Kanariefågel?

Jag älskar djur och skulle gärna ha många om vi hade tid och plats. Jag tror också att det är bra för barn att växa upp med djur och få känna ett ansvar för ett husdjur. Jag tror att det gör att man får stor empati.

Jag har av någon anledning blivit SÅ sugen på att ha en kanariefågel. Kanske inte världens gosigaste djur för ett barn men oj, oj, oj vad fint de sjunger!!!!! Det skulle ju vara en fröjd att höra deras fina kvitter på morgonen! Det skulle säkert också vara roligt för Aaron att hjälpa till att städa buren, fylla på vatten och mat mm. Nu gäller det bara att övertala mannen i huset, hur jag nu ska göra det?!?!?!?
En annan bra sak är att man kan ha dem ute på sommarhalvåret! Fantastiskt att ha en liten sångmaskin på altanen!

Imorgon väntar en tripp till Stockholm och goda vänner! Ska bli så kul att ses igen och att få andas lite Stockholmsluft. Ibland saknar jag det efter 10 år som Stockholmsbo!

Ha en riktigt bra helg så hörs vi när jag kommer hem!
KRAM!
PS. Båda bilderna är tagna från nätet. DS.

2 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Älskar också djur. Katt har vi en.
Kaniner vill barnen ha. Jag vill ha en papegoja och en hund. Mannen vill inte ha något djur.
Hund kan vi inte ha för att vi jobbar som vi gör. Papegoja skulle katten bli tokig på så det går inte. Utekaniner skulle funka men problemet uppstår ju när man ska resa bort. Det är lite mäckigt.
Jah hade Undulater när jag var liten och de är rätt gosiga av sig faktiskt.

Lycka till med övertalningen LiseLotte

Vårt Svarta Hus sa...

Förstår att Matti inte vill ha fågel eftersom vi har haft det som barn... håller med honom i detta fallet. Köp en kanin istället

Ha det bra i Stockholm

Kram