lördag 28 november 2009

En liten gran...

...eller snarare två var jag och knep i skogen imorse. Sen smög jag in i magasinet hos mamma o pappa och lånade farfars gamla potatiskorgar, och vips, titta så fint det blev! De små granarna står just nu i vardagsrummet och i hallen och de pryds med små rosetter av handvirkad spets (jag kom över MÅNGA fantastiska spetsband på Erikshjälpen för en spottstyvel).

Och de här små korgarna köpte jag i en liten butik i Stockholm i veckan, de hänger just nu i en liten gran och väntar på att få fyllas med lämplig liten julklapp, en till Matti och en till Aaron, men jag väntar nog med att lägga i någonting tills kvällen innan julafton....
De här glasburkarna kunde jag bara inte motstå när jag såg dem i fönstret på en av mina favoritbutiker, nämligen Drömgården, här i vår stad. De bara stod där och skrek att de ville följa med hem till mig, så jag kunde inte annat än att ta med dem hem! Just nu känns de väldigt juliga, men man kan ha dem året om tycker jag, beroende på vad man stoppar i dem! Just nu fylls de av pepparkakor och chokladpraliner...
Som alla småbarnsföräldrar vet så vaknar barn tidigt (Aaron slog upp sina blå kl 05.45 imorse), så idag har vi hunnit med mycket! Vi har adventspyntat, bakat lussekatter, gjort julgodis och som sagt, hämtat små granar. Nu väntar vi snart besök som vi ska dricka årets första glögg med!

Trevlig lördag kväll allihop! Jag har tänkt mig att ha en sådan!

5 kommentarer:

Mellan fyra väggar... sa...

Mycket fint!
Har din tomtenisse kommit fram?
Trevlig helg! Kram Sandra

Lindis sa...

Fint ni har det!

Åsa sa...

va mysigt! men du puman, jag väntar på att din hemmsida ska komma igång, tänker att det är ju inte mer än rätt att stödja det fria företagandet... så, när ska jag få spendera mina surt förvärvade slantar där?! kram

Jenny sa...

Vid årsskiftet hoppas jag att den är up and running, kämpar som en galning för att fixa allt! Slit, slit och åter slit, men jag hoppas att jag ska få lön för mödan!

Saknar dig! Kram!!!!!

Mitt hem är min borg sa...

Hej!!

Tack för din gulliga kommentar.. Den värmde sååå!!
Tycker din gran blev jätte fin.. Passar perfekt i den gamla korgen..
De nya skålarna e oxå super med allt gott i..

Kram på dig!!!