fredag 20 november 2009

Lite jul i vårt hus

Härrom dagen var jag och bästa Aaron och köpte hyacinter, amaryllis och juleljus. När vi kom hem var det en mycket enthusiastisk liten pojke som skulle hjälpa mamma att plantera! Behöver jag säga att vi mer eller mindre hade stampat jordgolv när vi var klara? Men vad gör väl det, det är värt allt att se Aaron lycklig!
Efter lite städning blev det i alla fall så här fint! Ska ut i skogen i helgen och hämta lite mossa, kottar och annat fint att stoppa i vaserna.



Ett tips är att ta upp amaryllisarna ur krukan, skölja av all jord och sätta ner löken i en vas. Då växer amaryllisen med stöd av vasen och den blir inte så där ranglig och ful. Ställ den inte heller i ett fönster, för då växer skjälken och blir så lång innan blommorna hinner slå ut, då blir den också så där ranglig och riskerar att gå av. Och kom ihåg, man behöver nästan inta vattna lökarna (varken amaryllis eller hyacinter) alls, allt växten behöver finns redan i löken!

Kram!

1 kommentar:

Mellan fyra väggar... sa...

Mycket fint och inspirerande!!

Drog din lott idag i min tävling. Grattis!!
Vill du att jag ska lämna tomten till Linda eller vill du att jag ska skicka den?
Kram