torsdag 5 november 2009

Advent är snart här...

...och jag känner hur mycket jag ser fram emot det! Glögg och pepparkakor, saffranskaka, risgrynsgröt med kanel, knäck, ischoklad....ja listan kan göras lång....men inte att förglömma är att man får pynta sitt hem och göra mysigt. I år ska jag som jag skrev igår börja i tid så att man verkligen hinner att njuta av julefriden!
Jag har redan bestämt mig för att julen på Frivaktsgatan ska gå i rött, grått och vitt.

I år tänkte jag till och med göra lite julfint i badrummet, de här handdukarna från Hemtex ska nog få flytta in där och sprida julstämning!
Jag har alltid haft svårt för julgardiner, det har inte varit min grej, men idag kom ett reklamblad från en lokal gardinaffär och där, i den lilla broschyren, finns mina julgardiner! Måste nog åka dit imorgon och titta på dem "live", kanske blir det till o med att öppna stora plånboken?

Ja, vi får se....

Inga kommentarer: