måndag 16 november 2009

Vårt livs galleri

Igår satt jag och ritade med min äldsta systerdotter och det resulterade i att jag fick en mycket fin julteckning av henne, hon ansträngde sig verkligen och resultatet var fenomenalt, bara så där fantasifullt som en 7-årig tjej kan rita!
Men vad gör man med alla teckningar man får? Jo oftast lägger man ner dem i någon låda och där ligger de....men det tänkte jag ändra på! Jag skulle vilja skapa ett galleri där man kan sätta in sina barns teckningar i ramar och sedan byta ut den efter hand. Då skulle man kunna ha en liten kartong och lägga dem i och spara för framtiden, för vem vill inte ha sina gamla teckningar? Mina föräldrar besitter, enlig mig, en STOR, VÄRDEFULL skatt bestående av alla mina dagisteckningar, insatta i en pärm. Den väcker många glada minnen, kan jag lova er alla!

Mitt galleri skulle i alla fall bestå av 10-15 vita ramar i olika storlekar, uppsatta på en vägg i en viss konstalation där alla Aarons teckningar kan visas (för de börjar bli många nu, han kanske blir konstnär?). Många kanske tycker att det skulle se stökigt ut men jag anser att det helt beror på hur man placerar ramarna i förhållande till varandra, det skulle kunna bli allt annat än stökigt!

Att leva med barn betyder ju också att de måste få ta plats i sitt eget hem och få känna sig riktigt hemma! Att tillsammans få bestämma vilka teckningar som ska bytas ut och vilka som ska sitta uppe ett tag till skulle väl vara något alldeles förträffligt för en liten pojke och hans mamma?!?!

Något i stil med det här kanske skulle vara något, fast med vita ramar då?

Bilderna är lånade från www.styleroom.se

Ses snart igen!

1 kommentar:

Mellan fyra väggar... sa...

Å, det vore en idé här hemma. Har ju inte hjärta att kasta några:)