söndag 13 december 2009

Granen står så grön och grann i stugan!

Ja, nu står hon där, granen, och sprider julstämning i hela huset! Och att det snöar ute späder på julstämningen ännu mer! Jag är en sådan som vill njuta av granen INNAN jul hellre än efter så hos oss tar vi in granen på lucia och kastar ut den på 13-dag jul.

Jag vill göra en härlig jul för vår son, han älskar julgranskulor och glitter så självklart pryder därför kulor i alla möjliga färger och glitter vår gran i år. Att ha en stilren, färgkoordinerad jul får vänta, på något vis är julen barnens, därför ska Aaron få bestämma och njuta av det vi gör till traditioner i vår familj, om det blir en färgkavalkad i julgranen så får det väl bli så? Om några år kommer säkert också en del smällkarameller och egengjort julpynt att pryda granen också! Och mina julmöss har fått flytta närmare granen. De sitter där och vaktar tillsammans med mina halmbockar. Jag älskar halmbockar och sparar på sådana, de är så fina!Nu vill jag bara vara julledig och njuta av dagarna men jag ska jobba en vecka till sedan stundar en låååååång ledighet för min del!

Nu ska jag försöka natta en vrålpigg 2,5 åring.....önska mig lycka till!

1 kommentar:

Lindis sa...

Vill du ha en julbock till.... jag har en här som jag tänkte skänka bort, du kan få den!!!

Jättefin gran!