onsdag 9 december 2009

Deck the halls with boughs of holly!

Fa la la la la la, la la la
´Tis the season to be jolly!
Fa la la la la la, la la la la!!!!!


Skulle det inte vara kul att fira en riktigt graciös amerikans jul? På något sätt lockas jag av det. Nordiskt, vitt, enkelt och avskalat i all ära, men julen är ju överdådig så varför inte löpa linan ut med massor av julprydnader, jirlanger och en riktigt stor, tät gran med massor av små lampor och fina kulor? En mistel i dörröppningen och julstrumpor i rad på öppna spisen? Massor av godis och sagor om tomten som kommer med sin släde och sina renar? En herrans massa lampor i trädgården och christmas-carols i varenda högtalare? Därmed inte sagt att man ska ha massor av julklappar, för det lockas jag inte av alls, utan bara få till den där stämningen som bara en riktig amerikans jul kan skapa!

Imorgon ska Aaron gå lucia på sitt dagis, ska bli jätteroligt att se. Han älskar att sjunga och dansa så han kan nog ge oss alla en riktig show där med sin tomtedräkt och stora röda luva. Det är ju inte för inte som han går omkring och sjunger "tre gubbar, tre gubbar, pepparkaka" om och om igen här hemma just nu! (Dock finns vissa svårigheter med texten, kan man säga, för gubbarna kommer ju från pepparkakeland, och inget annat. Men han är bara SÅ HÄRLIG så att texten inte hänger med gör ABSOLUT ingenting, jag smälter som en glass i solsken när jag hör honom, HAN GÖR MIG LYCKLIG!

Inga kommentarer: