söndag 18 oktober 2009

Tillbaka från Paris

Nu är vi tillbaka efter en sakolik helg i Paris! Vi har haft det SÅ bra och vi har skrattat så otroligt mycket tillsammans! Den bästa stadsdelen i Paris är enligt mig Montmarte, där strosade vi omkring och bara njöt av livet! Vi hittade en gatuloppis som var fantastisk, på klädstång efter klädstång hängde gamla klassiska kläder från alla franska modehus, klänningar, kavajer, kjolar, you name it! En tröja från Cloé fick följa med mig hem.

Med mig följde också en herrans massa nya idéer och en har jag redan satt i verket. Jag flyttade in mina smycken från smyckesskåpet till min walk in closet, la den i små fina skålar och glasburkar. Jag satt upp några krokar på väggen och hände halsband på. Nu återstår att hitta någonting att hänga armband på, men det ska jag väl kunna hitta någonstans...

Glasburkarna kommer från flera små inredningsbutiker i Stockholm, de flesta på Södermalm. Både det färgglada fatet och det rosa emaljerade fatet kommer från Marocko, men är inköpt på en litet inredningsaffär i Midsommarkransen, Stockholm. det lila fatet är second hand från 50-talet.

Nu ska jag fortsätta att segla på mina rosa Pariser-moln innan jag kryper ner i sängen!

1 kommentar:

Lindis sa...

Härligt att ni hade det bra. Smart att ha sina smycken i garderoben, har också tänkt på det, så man kan testa när man ändå är där och klär sig. Ha en skön vecka!