torsdag 29 oktober 2009

Små, små hjärtan

Är inte mina små hjärtan gulliga? De är egentligen små korthållare men jag tycker så mycket om dem så de står bara här hemma och ser fina ut, utan kort! De kommer, som så mycket annat här hemma, från Indiska.

Idag jobbade jag min sista dag den här veckan så nu är det helg! SKÖNT! Om det är fint väder imorgon väntar Kolmårdens djurpark på oss, det är nog sista gången i år som man kan åka dit.

Idag tänkte jag också bjuda på en liten dikt från min tid i Australien, den betydde mycket då och den har hjälpt mig mycket i mina tankar nu, så här kommer den!

Och kom ihåg, LIFE IS FOR LIVING!!!!!

Life is for living, so live it and see
just what a wonderful world it can be

When you let go of the things that annoy
and start to discover the secret of joy:

Life is too good and too sweet and to brief
to waste upon grievanses, grudges and grief.

Life is for living, so give of your best
Keep nothing back and your days will be bless

Give time, give thanks and give praise
You will get it back in mysterious ways...

Life was not meant to depress and destroy
Life is for living and living is joy!


Inga kommentarer: