torsdag 1 oktober 2009

Tankar runt en klänning och vår hall

Sitter på jobbet, det blir en lunch framför datorn idag eftersom ett möte drog ut på tiden...jag hade tänkt att springa ut på stan och lämna tillbaka denna klänning på Åhléns som jag köpte häromdagen, men istället stannar jag här och bloggar istället...Kan inte riktigt bestämma mig, jag kanske ska se det som ett tecken på att den ska vara en komponent i min garderob framöver...eller vad tycker ni? Spara eller lämna tillbaka, det är frågan jag ställer.För övrigt kan jag inte lämna tankarna på renoveringen av vårt hus, hallen är numera riven och idag kommer en plattläggare och lägger färdigt det grafikgrå klinkersgolvet. Igår var Matti och inhandlade råspont som ska läggas ut i vardagsrummet ikväll för att svälla till sig i rumstemperatur. När den är uppspikad och målad vit då börjar mitt uppdrag....INREDA!!!! Är på jakt efter en lagon stor byrå, vit ska den vara. Och så ska det upp lite bra grejer på väggarna, en snygg lampa och en välkomnande matta. Åhhhh, vad roligt det är att drömma och förverkliga! Och snart, står min fina hall där och välkomnar mig hem varje dag!

KRAM och bra lunch (eller vad det nu heter)!

2 kommentarer:

Lindis sa...

Jag tycker klänningen var fin, en typisk Jennyklänning.
Själv funderar jag på såna där uggstövlar som du köpte förra året, kommer du ihåg adressen?

Mellan fyra väggar... sa...

Å vad roligt att få inreda hallen! Vill också! Hallen ger ju det första intrycket av huset...