måndag 21 mars 2011

Trädgårdsinspiration

I höstas byggde vi en friggebod i söderläge och vårens uteprojekt består därför i att bygga en liten altan/trädäck- kombinerad trappa till friggeboden som ska fungera som förråd (känns underbart att "få" 15 kvm förråd att stuva in saker i nu till våren!). Därför surfar jag nu runt på nätet för lite inspiration. Trädäcket blir inte så stort men vi ska ha en liten cafégrupp där så att vi kan sitta och njuta av en kopp kaffe. Denna kommer från Kila möbler och skulle passa mig riktigt bra!
Jag vill "inreda" i gammeldags stil med loppisfynd och gamla blomlådor. I ena änden kommer en lila syrénbuske att fungera som avskärmare. Härligt!
Jag bjuder därför på lite inspirationsbilder för trädgård idag, dessa hittade jag när jag googlade på "trädgård"....önskar att jag hade ett växthus som dessa....men jag tror inte att det kommer att bli så tyvärr...finns inte något riktigt bra ställe att placera det på vår tomt, tyvärr!
Ha en bra dag och njut av att våren verkar vara tillbaka efter fredagens snöstorm!
KRAM!

Inga kommentarer: