torsdag 3 mars 2011

Sätesbjudning

Bebisen i magen envisas med att ligga i sätesbjudning, på tisdag väntar läkarbesök och har parveln inte behagat vända på sig då så blir det ett vändningsförsök.....usch, hoppas för allt i världen att den slår en kullerbytta där inne och stannar så!!!!! Var hos barnmoskan idag och hon frågade om jag ville föda i sätesbjudning (vilket visst inte ska vara så "farligt" för en omföderska), jag blev kallsvettig på 2 röda sekunder och sa snabbt -NEJ!!!! ABSOLUT INTE!!!!!! Så jag får nu lägga min förhoppning till att bebisen slår den där efterlängtade kullerbyttan och om inte att vändningsförsöket lyckas. Annars kejsarsnitt!!!!! Herre min tid, hur skulle det gå för mig som HATAR alla ingrepp i kroppen?!?!?

Nu ska jag kolla vidare på Antikrundan.
Kram!

1 kommentar:

smile sa...

Jag håller tummarna för dig att det blir som du vill, men jag vill samtidigt berätta att jag har positiva erfarenheter av planerat kejsarsnitt.

kram!