onsdag 9 mars 2011

Soliga onsdag

Solen lyser från en klarblå himmel idag också och även fast jag har sovit riktigt dåligt inatt så känner jag mig inte så trött som jag trodde att jag skulle göra, det måste vara allt detta ljus, som man inte riktigt är van vid, som gör att man blir så himla pigg!
Kommer ni ihåg att jag i julas skrev att jag SÅ himla gärna ville ha ett vitt matbord? Det har varit en önskan i flera år och denna vecka blev det verklighet! Nu står bordet där och är så fint! Lite lantlig, maritim känska, precis som jag ville ha det! Bordet och stolarna kommer från EM.
Och när bordet var på plats var jag tvungen att göra en liten vårplantering i en stor zinkbalja/kruka/fat som jag köpt på second hand för 15 kr (snacka om riktigt fynd!) så nu pryder det vårt nya bord och sprider riktiga vårkänslor här hemma. Aaron skulle bestämt sätta i ett fågelbo med fjädrar i (känns lite väl påskigt kanske?) men vad tusan, han måste ju också få trivas så jag hade inte mage att ta bort det. I boet ligger 2 gamla urblåsta vaktelägg, vilka han tror kommer kläckas vilken dag som helst så han är väldigt rädd om sitt lilla fågelbo och vaktar det som en hök!Idag väntar jobbmed hemsidan. Kul!

Ha en bra onsdag, allihop!

KRAM!
(hmm, jag undrar varför min kamera har börjat ta så suddiga bilder.....)

2 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilket tjusigt matbord, nu måste jag bläddra tillbaka lite i din blogg och om jag kan se hur det såg ut innan. :)

Kram F

Nazima sa...

Jättefint och "vårigt"!
Ha en bra dag!
kram