söndag 6 mars 2011

Och med lite saker...

....blev Aarons rum så här fint! Den helgröna och den helturkosa kudden (kuddarna?) köpte vi på LAGERHAUS i fredags, 129 kr/st och jättemjuka i kvaliteten. Vi har rensat rejält bland hans leksaker, kastat det som var trasigt och stuvat undan sådant som han inte gillar att leka med. Så nu kanske man lättare kan hålla lite ordning i hans rum. Varje kväll städar vi upp där och plockar tillbaka alla hans saker på rätt plats. På något sätt tror jag att han lär sig att städa upp efter sig om man gör det till en rutin (han hjälper till så gott han kan) och så tror jag att man sover bättre om rummet inte är ett kaos;-)
Idag skiner vårsolen rejält över Lindö, jag och Aaron har redan hunnit gå ner till Lindöfjärden och matat ankorna OCH tagit fram en trädgårdsstol och suttit i silen och myst! Nu ska jag ner på stan och träffa en kompis för lunch och shopping. Ska bli superkul!
KRAM!

5 kommentarer:

Sarah sa...

Mysigt, det blev fint med hyllorna ovanför expedithyllan. Vårfräscht. Vi har också en sån städrutin varje kväll och det går jättebra att städa då, var sak har sin plats så blir det enkelt att hjälpa till att städa. Extra viktigt när syskon kommer och småsaker inte kan ligga på golvet.

Anonym sa...

Vilket underbart rum han har! Riktigt härligt. Min son får också städa varje kväll och se till att ha ordning i sitt rum. Det tror jag är bra för alla. Kram

Johi sa...

Ljuvligt! Glada härliga färger! Det har du klarat av bra, med mage och allt! Kram

Bella sa...

Vilket fint rum!! Härligt glada färger :)

Vilket underbar väder det varit i helgen, tänk att våren äntligen tycks vara på väg!

Ha nu en skön söndagkväll

Kramar Bella

smile sa...

Kanonfint!

Min nioåring som varit superstökig har plötsligt blivit väldigt pedant med städandet av sitt rum och städar varje kväll innan han går och lägger sig - utan att vi påminner honom om det! Så det finns hopp. Eller trägen vinner.

Försöker fostra in treåringen i samma anda. Inte helt lätt.

kram!