lördag 2 januari 2010

Ett litet stilleben

Idag har vi lunkat runt här hemma mest hela dagen, vi njuter fortfarande av ledigheten, dock bara några dagar kvar innan jobbet drar igång igen och vardagen blir, ja just det vardag igen...
Har i alla fall hunnit med en runda på stan för att köpa en födelsedagspresent till min syster som fyller angenäma 33 år imorgon. Hittade en del fynd till mig själv också, men de visar jag en annan gång.
Idag bjuder jag på en bild på ett litet stilleben som just nu pryder vårt vardagsrumsbord, den fina "hjärtljusstaken" kammade jag hem genom en vinst i julklappsleken på självaste julafton (tack Linda för den!), silverbägaren hittade jag på magasinet hos mamma och pappa, den stod där aldeles bortglömd, kolsvart i en vrå, så jag tog hem den och putsade upp den och vips så blev den fantastisk! Ljuslyktan i fattigmanssilver kommer från Sia. Det är så fint med små grupper av saker tycker jag och det bästa är att man hela tiden kan plocka ihop nya små grupper vilket gör att sakerna känns som nya!

Nu ska jag sova, imorgon vankas FÖDELSEDAGSKALAS!

Inga kommentarer: