måndag 12 januari 2009

Idag är en bättre dag...

....än gårdagen. Igår var nämligen en sådan där dag som man inte vill ska finnas. Den var tänkt att bli superkul men blev inte riktigt det. IKEA var kaotiskt, för mycket folk och för många tomma hyllor. Vi kom hem med en utpumpad, yberhungrig 1 1/2-åring och hälften av det vi åkte dit för att handla, men lite nya grejer blev det, foton på härligheterna kommer inom kort. Aaron skulle ha mat NU och då menar jag NU och alla som vet hur en 1 1/2-åring funkar då vet vad jag pratar om!

Sen var det strul med vårt bankbyte som skulle gå av stapeln idag men värst av allt var att jag skulle iväg tidigt som attan till jobbet idag (åkte 06.20 hemmifrån) för att hinna iväg på möte i Flen av alla ställen på jorden och massor skulle fixas hemma innan sängdags...tur att man har en förstående sambo. Men nu har jag bestämt mig...jag ska bara jobba 80% fram till i sommar och gud vad skönt det känns.....en TUNG sten har fallit från mitt hjärta! Jag funderar på att jobba till lunch onsdag och fredag, då hinner jag umgås och göra roliga saker med min lilla kille. Ska bli SÅ kul och skönt! Och så kanske jag hinner med att fixa lite hemma också, sy gardiner, fixa nya kuddar till soffan, plantera blommor och njuta av en kopp kaffe på altanen i vårsolen. Men mest av allt ska jag LEKA!

År 2009 ska bli mitt omvändar-år. Jag ska ta vara på de små stunderna, jag ska leva idag och inte för imorgon och jag ska njuta av vaje dag! Tidigare har jag jobbat, jobbat, jobbat, levt för imorgon och inte tänkt på att livet är idag. I år ska det bli ändring på det!

You only live once, but if you live right, once is enought!

Inga kommentarer: