tisdag 6 januari 2009

Hur uppdaterar man en gammal blogg?

Ja, hur uppdaterar man en gammal blogg som man inte uppdaterat på 100 år?

Jo, genom att skriva vad som hänt sedan sist är klart!

I september, närmare bestämt den 27:de fyllde jag 30 år, så nu är jag en stolt 30-taggare som har hunnit bli varm i kläderna! Jag har hunnit jobba heltid på Sweco Infrastructure sedan i september och har under den tiden verkligen förstått att jag INTE vill jobba med att rita stadsplaner mer. Men vad jag ska göra istället tar vi en annan gång...men jag drömmer om att få syssla med inredning och design. Vi får se vad det blir av det hela.

Vi har också hunnit en hel del med huset, vi börjar nu så smått se ljuset i tunneln och det är fantastiskt! Det är nog mest därför jag inte har bloggat, all min tid har verkligen gått till renovering och barnpassning! På tal om barn, Aaron har blivit en otroligt nyfiken och pratglad liten pojke som är SÅ nyfiken på livet! Men vem skulle inte vara det om en helt ny värld öppnade sig för ögonen varje dag?

Vi har firat jul både i Vimmerby och Norrköping, alltid trevligt och vi firade nyårsafton i goda vänners lag i Smedby, Norrköping. Härligt! Nytt år - Nya utmaningar!

Vi har mellan alla måsten hunnit träffa våra kkompisar, fikat ätit middag och varit i gamla härliga Stockholm, våra hjärtan slår fortfarande för huvudstaden och ibland känner vi att vi skulle ha bott kvar...men vad är väl en bal på slottet.......

Idag har Matti hunnit med renovering av badrummet på övervåningen innan vi var och kollad epå ny barnvagn och sedan fikade med blåbärspaj OCH Brownies hos Camilla, Magnus och Sixten. (Måste sluta vräka i mig godsaker nu...hur nu det ska gå?)

Nu ska jag försöka lägga Aaron, vi hörs igen, och snart denna gång!


Over and out!


Här kommer en blid på vårt kök som mer eller mindre är färdigt och en bild på nyfikenheten själv!

Inga kommentarer: