söndag 18 januari 2009

En fika i all enkelhet

Härliga tulpaner från Mia!


Dagen började bra, mitt besök från Jönköping stannade över natten och vi hade en trevlig kväll, god mat och många skratt! Aaron sov som en stock på sitt rum, han var utpumpad efter dagens aktiviteter som bestod av shopping med mamma. Matthias syster var på Formex-mässan och på vägen hem svängde de förbi för att säga Hej. Alltid lika roligt! Synd bara att det inte finns möjlighet till att inträffa så ofta, vi bor ju trots allt 16 mil från varandra. Jag vill tacka Mia för de fina tulpanerna och Linda o Jögge för den fina kaninen som Aaron fick!

Igår blev jag så sugen på en filt och två kuddar från "Himla", rosa- och vitrandiga i lite grövre tyg, de skulle passa perfekt i vår soffa nu till våren och i sommar skulle filten vara pricken över i:et på altanen. Kolla http://www.himla.se/. Självklart hittade jag fynden i en av mina favoritbutiker, Vera Design och Interiör här i Norrköping. Var en sväng på Skapa också, var tvungen att köpa en ny ljusmanchett från Cult design och de har bästa utbudet i stan. Kolla http://www.knappingsborg.se/, och om du har vägarna förbi Norrköping så gå till kvarteret Knäppingsborg, många fina affärer finns där!

På förmiddagen bakade jag och Aaron Kärleksmums som vi bjöd mormor och morfar på under eftermiddagen.
En fika i all enkelhet! Kärlek vid första tuggan som smakar MUMS!
Jag njuter av att veta att jag bara ska jobba 80% från och med nu, ska bli helt fantastiskt att gå från jobbet kl 15.00 imorgon och efter det bär det iväg på födelsedagskalas hos Ludde som fyllde 2 år den 14 januari.
Over and out!

Inga kommentarer: