söndag 19 december 2010

Stolt mamma

Igår var vi hos Kolmårdstomten, om ni inte varit där så rekommenderar jag er alla att verkligen åka dit, vuxen som barn spelar ingen roll. Man får åka bil på en smal skogsväg in till en parkering i utkanten av Kolmårdskogen norr om Norrköping. Sen får man gå, rakt in i skogen, för att slutligen komma fram till tomten. Skogsstigen, som kanske är 1 km lång kantas av lyktor med levande ljus uphängda i granarna. När man kommer fram öppnar sig en glänta med små hus, tomtens hus! Man får gå in i tomtenissarnas sovhus, tomtenissarnas skolsal och kyrka, titta på tomtens släde, gå in i tomtens hus och inte minst (om man har tur) träffa tomten och höra honom berätta om honom, tomtemor och alla små nissar som jobbar i verkstaden en bit därifrån. Inne i tomtenissarna skolsal. Inne i tomtens stuga
Inne i tomtens kyrka

Aaron skulle lämna sina nappar till tomten, jag trodde aldrig att det skulle gå, var helt säker på att han skulle vägra. Men han tog påsen med nappar och gick raka vägen fram till tomten och sa: "Här tomten är mina nappar, du får dem!" Och tomten gjorde en stor scen framför alla andra barn som stod och lyssnade på hans berättelse.

"Titta allihop, jag fick AARONS nappar!!!! Nu blir 6 st (lika många som napparna i påsen) nissar jätteglada när de kommer hem för nu kan de få en napp istället för en talkotte att gosa med på nätterna! Nu var du riktigt snäll Aaron!"

Aaron o Matti innan napplämning
Tror ni min lille 3-åring var stolt över sig själv????? Och tror ni att hans mamma var stolt över att han gjorde det????? Svaret är JA!

Efter det har han inte nämnt nappen en enda gång. Jag är så förvånad!

Nu blir det juskinka och vörtbröd, glögg och annat smått och gott. MUMS!

Ha en härlig 4:de advent!

KRAM!

2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Håll tummarna att det funkar lika bra här. Inte så säker...

Anonym sa...

Men så mysigt de låter och ser ut. Det måste jag kolla på till nästa år för nu hinner vi nog inte åka dit. Vilken duktig kille du har! Kram och god jul!