fredag 17 december 2010

Bebistankar

Nu går jag in i graviditetsvecka 25 och det är mindre än 15 veckor kvar tills lillpluttisen kommer ut. Jo, jag vet att det är mindre än 15 veckor, kanske bara 13, till det är dags, för denna gång ska jag ha en planerad förlossning. Inget kejsarsnitt men väl en väldigt genomplanerad igångsättning. Jag har aldrig tidigare haft någon förlossningsrädsla men nu känner jag mig redan jättenervös... kanske för att jag kommer att veta på morgonen att idag är det dags, man hinner liksom fundera så mycket då...kanske för att man har hört så mycket om igångsättningar, att det ska vara så smärtsamt. Men som barnmorskan sa: "Det är ofta överburna förstföderskor som man måste sätta igång som säger att igångsättning gör ont". Jag ska nog välja att tro på henne...jag har ju fött två barn utan smärtlindring tidigare så vad kan vara så farigt??? Men fasen vad nervös jag känner mig!!!!!!!!!

Ha en bra kväll!
Aaron och jag myser framför brasan och Bollibompa, härlig fredag med andra ord, men den blir ännu härligare när mannen i huset äntligen kommer hem från jobbet!

Inga kommentarer: