måndag 27 december 2010

Får man längta efter våren?

Nu är julen över, att de dagar man längtat efter i månader går så snabbt varje år är på någotsätt vemodigt, på något sätt skönt...
Jag är nöjd med mina julklappar och jag har ätit alldeles för mycket julmat och godis så nu börjar jag längta till våren...hur är det möjligt när vintern knappast har börjat? När jag tittar ut ser jag bara ett vitt vinterland men jag längtar till våren! Får man det den 27 december? Ja, jag som inte är någon vintermänniska får göra det!

Och även fasst snön ligger tung utanför fönstret kan man ju tjuvstarta lite inomhus!?!? Hyacinter är väl en av våra vanligaste julblommor även fast det faktiskt är en vårlök så mina underbara hyacinter ska nog få byta skepnad i veckan för att bli lite mer vårlika.

Den här bilden från ICA-kuriren tycker jag är så fin! Med hjälp av några fina koppar från loppis och några fjädrar blir dina gamla julhyacinter allt annat än juliga!

Nu ska jag röja i leksaksträsket som just nu breder ut sig i vår soffa och framför brasan. Lilleman i familjen verkar uppskatta sina julklappar så mycket att han suttit och lekt med dem själv och väldigt hjärtligt sedan vi kom hem från julfirande hos släktingar idag kl 16.00. Inte dåligt för att vara en sjövild 3-åring som vanligtvis har myror i brallan! Men inte ikväll.

Over and out!

Inga kommentarer: