tisdag 10 januari 2012

Virka

Jag vill lära mig att virka! Jag lärde mig aldrig det på syslöjden i skolan för 100 år sedan. På den tiden fick man välja om man ville sticka eller virka och jag vade att sticka...men jag har väl aldrig stickat sedan dess...

Men nu känner jag att jag måste lära mig virka, hur vet jag inte ännu, men lära mig, det ska jag! Det finns ju en hel värld av fina grejer att virka, ju!

De här fina barntofflorna och torgvantarna hittade jag på en amerikansk site. Hur fina som helst!


Hmm, någon som kan lära mig hur man gör?

1 kommentar:

vitagavlar.blogspot.com sa...

Åh, de torgvantarna var ju hur fina som helst! Jag lärde mig sticka i våras men har inte hunnit/prioriterat det sen dess. Får väl försöka lära mig igen när tid ges! Lycka till med den nya hobbyn! Hör med någon granne eller nåt om någon kan lära dig...
Kram Lisa