tisdag 24 januari 2012

Blöjförvaring när den är som bäst!

Jag har tröttnat på att ALLTID släpa på en stor skötväska där blöjor, ombyten, barnmat, våtservetter, plånbok, mobil och gud vet vad ligger i ett totalt virrvarr!
Idag gjorde jag därför slag i saken och sydde en liten blöjpåse som rymmer 4 blöjor och ett paket våtservetter. Perfekt att ha i handväskan, i skötväskan (då vet man ju i alla fall var bjöjorna är när det krisar!), under vagnen eller i bilen.
Hur gjorde jag då? Jo, jag tog ett par av mannens gamla jeans, klippte av ett ben och sydde ihop det till passande längd och bredd. Jag sparade den slitna kanten längst ner på byxan och vände den uppåt. Sedan sydde jag på en spets runt om. Stjärnan är utklippt ur jeansen och den bruna lappen sprettade jag bort från byxorna och sydde dit med jeanstråd. Till sist sydde jag dit två knappar och ett resårband så jag kan stänga påsen.

Lätt och roligt pyssel! Det gillar jag! Och det bästa av allt är att jag inte har betalat en krona, allt hade jag hemma!
Kram!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Vilken rolig grej! Nu kommer jag genast härma och göra en till mig själv :) jättesnygg! Kram

Tessi sa...

Vilken fin blöjförvaring!
Vilka mått har den? dvs, vilken storlek på blöjor får man plats med?

Funderar på att göra något liknande själv.