måndag 23 januari 2012

De första napparna

Pojkarnas allra första nappar är ett minne för mig och jag har sparat dem som just ett minne. Tänk så stora de där små napparna såg ut i deras små ansikten en gång...Aaron slutade med napp för över 1 år sedan och Felix håller den fortfarande väldigt kär.
I helgen tog jag alltså två ramar (ribba) från IKEA och ramade in deras första nappar i. En för Aaron (som hade 4 st) och en för Felix (som bara hade 2 st). Två av Aarons nappar får därför ligga löst i ramen. Deras namn har jag stämplat på vit kartong med bokstavsstämplar från Clas Ohlsson (nu ser jag att Aarons kartong har hamnat snett, den måste visst rätas upp en liten bit, hans namn ramlar ju åt höger!). Aarons nappar har en ring så de har jag "hängt upp" med en tunn ståltråd som jag tryckte genom kartongen och fäste på baksidan. Felix nappar hade ingenting att hängas upp i så de limmade jag dit med vanligt superlim.

Ramarna ska få sin plats på vår familjevägg som förhoppningsvis ska bli verklighet imorgon!

2 kommentarer:

Lena sa...

Vad fint! Tänk vad roligt för dom att ha kvar när dom blir stora:)

Maria sa...

Vilken bra och fin ide´! Hittade både Amandas och Hampus nappar när jag rensade under jullovet och det blev att jag "bara" la dem i en minneslåda. Men mycket bättre förslag att göra som du gjort! Du är så fantastiskt kreativ! Hälsa familjen