torsdag 19 januari 2012

En liten inredningsgalen

Jag tror attmin 4-årige son har ärvt min passion för inredning, pyssel och fina saker. Jag bugar, bockar tackar och tar emot för det!

För ett par dagar sedan var vi i "pysselaffären", som han säger. Pysselaffären är Panduro. Där blev han helt fäst vid ett träskåp med två vitrinluckor och två små lådor. Att det inte var hans skåp som han bara kunde ta och gå var svårt att greppa. Såsvårt att han igår kväll satt gråtandes och ritade sitt skåp på ett papper och satt upp påväggen i sitt rum. Han gjorde klart förmig att han skulle ha skatter i "sitt" skåp och ovanpå skulle han ha fina glasburkar med pysselsaker i....detta medan tårarna rullade ner för kinderna för han var så orolig att någon skulle ha tagit "hans" skåp.

Så idag efter dagishämtning bär det av till pysselaffären för att inhandla detta skåp. Sen ska det pimpas av mamma innan några skatter åker in bakom glasluckorna!

Bilder kommer!

KRAM!

1 kommentar:

Helena, Craft and Creativity sa...

Åh, vad härligt med kreativa, pysselintresserade barn! Mina döttrar kallar också Panduro för "pysselaffären" och älskar att gå där. :)

Skåpet ni målade och tapetserade blev superfint. Jag hoppas hitta något liknande loppisfynd som jag kan ha i vår gästtoalett.

Tusen tack för de fina orden i min blogg!