söndag 3 oktober 2010

Jag vill ha en kattunge!

När hela familjen var samlad igår morse så berättade vi för Aaron att han ska få ett syskon. Han tittade på mig och sa: Jag vill inte ha någon syster, jag vill ha en kattunge!!!!!!!!!!!!!!

Jaha, så var det med det......

Men ikväll har det varit väldigt mycket frågor om bebisen i mammas mage och han bedyrade: "När bebisen har bajsat ska jag torka den i rumpan" och "bebisen ska få hjälpa mig att borra i väggarna" (eller inte, tänkte jag då!).

När han skulle sova sa han: Du mamma, bebisen är BARA veran (Aarons sätt att säga våran), bara pappas, min och mammas".

Så nog ser han nog fram emot att träffa sitt syskon och jag tror att det toppar kattungen!

Nu väntar en ny vecka med nya möjligheter! Ta vara på dem!
KRAM!

4 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Det är ju precis det som är så härligt med barn.
Stort GRATTIS igen.

Kram LiseLotte

s.m.i.l.e sa...

Å så sött! Ni har så mycket fantastiskt framför er! Nog för att syskon kan bråka, men kärleken mellan våra två är större än vi nog förstår. Jag bär minnet av deras första träff i mitt hjärta. Lillasyster var knappt dygnet gammal och storebror, då fem år, kom och hälsade på oss på sjukhuset första gången. Jag tror mig ha sett hur "kärlek vid första ögonkastet" kan se ut. De tittade på varandra och det var så tydligt att det var nåt speciellt mellan dem. Helt fantastiskt. De tetas ibland och nu när lillan är 3 kan hon vara riktigt småsyskontetig mot storebror, men nåde den som inte tänker på storebror också! Får hon något, så vill hon att storebror också ska ha. Och tvärtom.

Kram på er! :-)

Chapmans dagbok sa...

Hej! Hittade din mysiga blogg av en tillfällighet. Jag har också en Aron (fast med ett a), men han är lite äldre än din, 15 år. När vi hade bestämt vad han skulle heta, tyckte många att det var väldigt ovanligt. Några undrade om vi var religiösa :) Nu har namnet Aron blivit lite vanligare faktiskt. Ha det bra! /Ing-Mari

Lena sa...

Men guud så söt han är!!! Hahaha han ville ju ha en kattunge, tror jag skrattar på mig så härliga barn är. Kram och ge en kram till storebror Aaron också:)