måndag 28 februari 2011

Ledig måndag

2 veckor kvar tills jag ska vara föräldraledig och 4 veckor kvar tills vår så efterlängtade bebis ska komma till världen, det känns helt galet!!!!!! Men samtidigt kan det inte kännas mer fantastiskt heller! Jag är fortfarande 50% sjukskriven och de andra 50% får jag jobba hemma och eftersom det inte finns så mycket för mig att göra på jobbet nu så är jag mer eller mindre ledig, är det inte fantastiskt?

Och vad gör man då? Jo, pysslar och fixar och donar är klart! Nu är "Projekt fixa Aarons rum" i full gång, på morgonen har jag spacklat och fixat med den nya ventilationstrumman i hans rum och då tyckte jag (till min käre mans stora förvåning eller kanske misstanke?!?!?) att det var lika bra att fixa hela rummet så jag tog ner tavlor, hyllor och annat och spacklade igen alla skruvhål och förberedda för ny färg. Imorgon ska färg inhandlas och idag ska jag ut till mina föräldrar och börja måla hans "loftsäng" som ska bli koja under. Det är ju det här som är så bra med att ha målade väggar i barnrum- det går ju så lätt att måla om och det kostar inte många 100-lappar heller. Att ha tapet i barnrum kan ju däremot vara ett helsike när man som jag är inredningsgalen och vill göra om mest hela tiden!

OM tiden räcker till ska jag även sy nya kuddar till soffan i de här tygerna från Panduro, visar resultatet sedan om jag hinner sy vill säga!


Ha nu en riktigt bra måndag, det ska jag ha!
Kram!

Inga kommentarer: