söndag 20 februari 2011

Kanske en säng och en koja?

Aaron ÄLSKAR kojor, att få krypa in i små mysiga krypin och bara mysa, det är hans grej! Jag har länge tänkt att vi borde bygga en liten koja till honom, men hans rum är ganska litet så hur man än vrider och vänder på sakerna så får det inte riktigt plats....men i helgen kom jag nog på det!


Min syster har en loftsäng som bara är ca 1 meter hög, ungefär som den här från IKEA men inte blå utan bara träfärgad, som bara står i förrådet.
Jag tror minsann att jag ska åka och hämta den och måla den vit och inreda en koja under! Tänkte att man kanske kan sy och hänga för ett drapperi i detta tyg från Panduro (sydde nyligen kuddar i detta tyg till hans rum), lägga dit en madrass på golvet under och ösa in en massa kuddar i ljusblå och limegrönt. Kanske skulle man kunna sätta upp en ljusslinga eller några mysiga lampor där inne i kojan så att det blir riktigt mysigt???

Nu måste jag bara lösa förvaringsfrågan också, den hylla han har i sitt rum idag kommer inte att få plats så jag skulle vilja ha en annan förvaringslösning....inte det lättaste, men skam den som ger sig! Klart jag ska hitta en annan hylla till koj-byggaren! Loppis på onsdag kanske kan lösa mitt problem???
Är det någon som har tips på hylla som sväljer massor och bara är 70 cm bred så lämna en kommentar!
KRAM!

Inga kommentarer: