lördag 15 augusti 2009

Våran mycket fina uppfart!

Nu måste jag visa er alla hur himla fin vår uppfart har blivit, Matti har slitit som ett djur med att få den färdig och nu står den där, som en pärla på Frivaktsgatan! Jag sa i våras: Vår uppfart kommer att förvandlas från gatans fulaste till gatans finaste....och jajjemän vad rätt jag hade! Kortet tog jag från vårt sovrumsfönster nu ikväll medan det hällregnade, men det spelar ingen roll, det ser fint ut ändå!

Idag har jag förövrigt varit på IKEA och handlat ny inredning till min garderob som faktiskt är ganska stor men som fram tills idag har varit ruggigt dåligt utnyttjad. Så efter mitt IKEA-besök racade jag hem och rev ner de gamla hyllorna och klädstängerna från 70-talet, och vips kändes den som de 4 kvm som den faktiskt är. Spacklet åkte fram och alla fula spikhål spacklade jag igen medan Aaron ivrigt hamrade och skruvade runt mina fötter. Imorgon ska den målas vit och det ska läggas in en ny ljusgrå heltäckningsmatta. Förhoppningsvis kommer vi kunna sätta upp de nya grejerna i veckan, annars får det bli ett mission för nästa helg. Man vet ju aldrig hur mycket tid veckan kommer att bjuda på, det är ju första jobb/dagisdagen efter 7 veckors ledighet på måndag.

Bilder på nyinredd klädkammare kommer snart!

Nu ska jag lyssna lite på regnet, mysa i soffan och njuta av lördagskvällen!


Kram!

Inga kommentarer: